Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Все починається з людини: як COSMOLOT сфокусував увагу на команді та виграв

спецпроєкт
Грати, щоб допомагати: як гральний ринок допомагає фронту

Повномасштабне вторгнення росії в Україну змусило бізнес забути про власні прибутки, а сконцентруватися на допомозі команді та країні. Найзапекліші конкуренти не борються за перше місце, а об’єднують свої сили, бізнес думає не як збільшити прибутки, а що ще зробити для перемоги країни. Ворожі ракети не тільки не знищили Україну, а й об’єднали зусилля всіх проти єдиного ворога.

Але будь-яке зусилля та будь-яка команда починається з людини. У нашому матеріалі ми розповімо, як COSMOLOT сфокусувався на своїй команді і не програв.

Збитки та падіння трафіку: як працює гральний ринок сьогодні

Від легалізації грального ринку в Україні у серпні 2020 року до початку повномасштабного вторгнення пройшло не так багато часу. Однак достатньо для того, щоб молодий ринок пережив коронавірусну кризу, зміцнився та навіть намітив перспективу стати європейським хабом гемблінгу.

Проблеми були зокрема через те, що наприкінці лютого та березня 2022 року, активність на ринку праці різко скоротилася. В країні закрилося багато бізнесів і люди масово втратили роботу. Війна призвела до втрати значної кількості кваліфікованої робочої сили ще й через загибель людей.

За даними центру Разумкова, 17% компаній вказали, що мають співробітників, які загинули внаслідок повномасштабної війни на території України, 17% мають співробітників, які фізично постраждали під час проведення бойових дій на території України з 24 лютого, а 11% мають співробітників, які зникли безвісти.

Однак очевидні складнощі не тільки не зневірили гральний ринок, а об’єднали його зусилля. Компанії почали закупати необхідне спорядження для ЗСУ та перераховувати величезні кошти до офіційних фондів. Співробітники — долучатися до армії та ТрО й волонтерити. Лідери грального ринку одностайно заявили, що навіть не планували виходити з українського ринку, й продовжують сумлінно платити податки попри все. Зокрема станом на 17 листопада 2022 року до держбюджету надійшло 858,552 млн грн тільки від сплати за ліцензії.

З чого починається сила

Але будь-яка ідея, будь-яка допомога та будь-яка сила починається з головної ланки — людини. Тому що найвища цінність бізнесу — це команда.

«Ми — люди, й робимо платформу для людей. Тому розуміємо, що враження для користувача створюють люди — наша команда. Тому ми інвестуємо у розвиток нашої команди та будуємо нашу потужну CosmoFamily».


Дмитро Дяченко

Дмитро Дяченко

керівник операційного напряму компанії COSMOLOT

У можливість повномасштабної ескалації до останнього у команді не хотіли вірити, але почали готуватися до найгіршого розвитку подій заздалегідь: пропрацьовували кризові сценарії, комунікували з командою та проводили інформаційні зустрічі, на яких розповідали, як подбати про себе та рідних. Одними розмовами не обмежилися — знайшли робочий простір та квартиру в Тернополі, щоб забезпечити безпечне місце для співробітників на випадок вимушеного релокейту. Якщо ж хтось з команди обирав для евакуації інший регіон, компанія компенсувала вартість тижня проживання в готелі. Крім того, в перший день повномасштабної війни компанія перерахувала кожному співробітнику фіксовану суму коштів, щоб забезпечити фінансову подушку на перший час.

«Ми розуміли, що не всі мають фінансову подушку на критичний випадок. А гроші під час війни можуть бути потрібні терміново. Наприклад, для евакуації чи купівлі необхідних ліків».

Юлія Лапко

Юлія Лапко

HRD Cosmolot

Звичайно, довелося багато чого змінити. Так, від розважальних корпоративних івентів в компанії відмовилися. Внутрішні події для команди все ще проводять, але вони мають благодійну мету — збір коштів для ЗСУ. Останнім таким корпоративом було день народження компанії в рамках якого відбувся благодійний аукціон, де лоти надали самі співробітники. Так, граючи, вдалося зібрати досить велику суму, яку на додачу компанія подвоїла та придбала тепловізор для одного із батальйонів на «нулі».

Традиційні корпоративи замінили благодійні аукціони. Фото: Cosmolot

Традиційні корпоративи замінили благодійні аукціони. Фото: Cosmolot

Окрім того, на початку повномасштабного вторгнення COSMOLOT почав співпрацю з психологами на аутсорсі. За потреби, кожен член команди міг звернутися з будь-яким питанням: від вигорання на роботі до тривожного стану через війну. Наразі ця послуга стала ще більш затребуваною через постійні обстріли та аварійні відключення світла. Зараз з командою продовжують співпрацю три психологи.

Але це далеко не все. Так, COSMOLOT запустив курси української мови та домедичної допомоги для співробітників. Таким чином вдається не тільки розвивати корпоративну культуру, а й популяризувати рідну мову і дбати про безпеку колег.

"Наш HR відділ вирішив сфокусуватися на освіті співробітників та допомогти отримати практичні навички, які на часі саме зараз. Ми організували цикл лекцій з першої медичної допомоги, які проводив відомий тренер та організували лекцію, що робити при хімічній, біологічній та радіаційній небезпеці разом із школою "Струм".

Юлія Лапко

Юлія Лапко

HRD Cosmolot

Концепція work-life balance стає неактуальною

Юлія Лапко розповідає, що пандемія коронавірусу COVID-19 була свого роду підготовкою до воєнних часів. Під час пандемії компанія навчилася працювати віддалено та налагодила операційні процеси до нових реалій. Однак від початку війни виклики стали тільки більшими — довелося змінювати концепцію.

До війни люди намагалися розподіляти час: окремо для роботи, й окремо для себе. Наразі ж у Cosmolot притримуються концепції work-life blend: коли робота гармонійно поєднується з особистим життям.

«Ми людиноцентрична компанія і прагнемо створити такі умови, в яких співробітники можуть комфортно виконувати свою роботу та розвиватися разом із компанією. Тому ми, в першу чергу, акцентуємо увагу на результаті, а не на часі, як це прийнято у більшості компаній».


Юлія Лапко

Юлія Лапко

HRD Cosmolot

Юлія Лапко додає, що у Cosmolot все будується на щирості всередені команди. Кожен може висловитися стосовно почуття комфорту на роботі, озвучити свої потреби, попросити про індивідуальний графік тощо.

«У нас дійсно родина — CosmoFamily. Кожен її член унікальний та дивовижний. Хтось поєднує роботу з допомогою пораненим у шпиталі. Хтось вивозить тварин з деокупованих територій. Хтось займається закупівлями для ЗСУ. І ми не можемо не пишатися таким колективом ».


Юлія Лапко

Юлія Лапко

HRD Cosmolot

Блекаут не загроза

Коли команда онлайн-казино, здавалося б, вже призвичаїлася до життя в нових реаліях, над нею, як і усіма українцями, зависла загроза блекауту. В COSMOLOT подбали про те, щоб забезпечити більш комфортні умови для працівників — закупили повербанки, налагодили безперебійне енергопостачання в офісі та підшукали кілька коворкінгів. Крім того, облаштували новий робочий простір на лівому березі в Києві, а частині співробітників вдалося влаштувати релокейт на захід України.

«Які б загрози перед нами не стояли — українці та український бізнес залишатимуться незламними. І в цьому наша сила. Головне, не здаватися та шукати у кожній проблемі нові можливості для себе та бізнесу. Адже попереду 2023 рік. Рік нашої Перемоги!».

Дмитро Дяченко

Дмитро Дяченко

керівник операційного напряму компанії COSMOLOT


Приєднуйтесь до нас в соцмережах!

Інші матеріали проєкту

Благодійність — новий складник бізнесу. Як гемблінгові платформи допомагають державі у війні з окупантом

Бізнес тримає оборону: як трансформувалася гральна галузь України